OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

OPRAVY‚ PORUCHY

No dufajme, ze tych oprav a poruch nebude vela !

5.7.2011, 24808 km zaciname !

august 2011

tak dostali sme defekt na zadne koleso. clovek by neveril, ze z motorky zostane 250 kilogramov bezmocnej a nepojazdnej hmoty. zadne koleso ma pri defekte velky odpor a tlacit masinu cloveka poriadne zapoti. navyse ked ma zo sebou starsi spray, ktory uz ma cosi za sebou, tak ten mu koleso nenafukne. a ked je diera v dusi velka, tak aj vzduch tlaceny kompresorom fuci okolo spicov v rafiku von. zostava len mobil a odtahovka. zvlast ked sa vam to stane pocas statneho sviatku, ked maju vsetky pneu servisy zatvorene. z toho vyplyva, ze clovek musi mat na opravu defektu po ruke minimalne tieto veci :

  • nieco cim si vysrobujes ventil, na konci ciapocky na ventile su take "parozky", ale ked mate ciapocky s lebkami,
    nuz potom mas smolku.
  • spray - antipich, ktory nie je stary a nema za sebou niekolko pobytov v kufri vyhriatom teplym chorvatskym slnieckom.
  • nahradny ventil (lebo ked ho zaseries antipichom, nejde pneu niekedy nafukat)
  • nieco cim nafukate pneu - pumpicka, alebo kompresor + zasuvka na 12 V
  • mobil s nabitou baterkou, s dostatocnym signalom a cislom na kamarata s dodavkou.
  • merac tlaku
  • lampu
  • hlavne pozor na japonske kolesa, ktore maju vyplet spicami. marne je na plasti napisane TUBELESS.
    v plasti je dusa a tu knotmi neopravis !! ach jaaaj, zlate BMW... :-)
  • trpezlivu partnerku
  • nejake tie peniazky v penazenke

ale pozor !! odtahom sa to este neskonci, este nie je vyhrate... :-(

          

co s defektom, ked sme uz stastne doma ? staci len vymontovat koleso a dat ho opravit. ALE...
ked chces vybrat zadnu osku kolesa, brani ti vyfuk. takze ho treba nechat vychladnut a demontovat.
ale ako vybrat zadne koleso ? niekto vravi, ze ho staci spustit do jamy v garazi, lebo blatnik zavadzia
a treba ho alebo demontovat, alebo vyheverovat zadok motorky velmi vysoko. na ceste nerealizovatelne.
ked je koleso vonku a pneu je u doktora, chodim hore-dolu po internete a zrazu na pri citani okolo
temy defekt narazim na poznamku, ze pri demontazi zadneho kolesa Honda odporuca premazat spoj kardanu
a zadného kolesa molybdenovou pastou, pozeram do manualu a naozaj na strane 355 to je napisane:

Takze ideme zhanat "molybden disulfidovú pastu" s obsahom viac ako 40% MoS2 s normou NLGI #2,
alebo ekvivalent. ja som na doprucenie kupil tuto : MONTÁŽNA PASTA LM 48 - 50ml za priblizne 8 EUR.
vdaka Saints !
viacej info : http://motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=38095

takze drazkovanie hriadele a kolesa mame osetrene :


a ako to vyzera, ked je koleso vonku ??

       
       
       



januar 2012, 27884 km

predchadzajuci majitel navrtal do vyfuku diery. asi aby to viacej hucalo. :-(
nastastie po rozborke sa zistilo, ze prevrtal len prvu prepazku a ta sa zavarila a basta fidli !
ja mam rad originalne veci.
ak by som chcel viacej "rachotu" mal by tam ist ladeny vyfuk a nie vrtat prepazky !
vdaka za pomoc Rayan !
 

   

 

keby niekto potreboval vidiet, ako vyzera vyfuk zvnutra, tu je obrazok :

 

 

2012, jun

motorka zle startuje, ale len niekedy. uz som si myslel, ze je zla bateria. lebo obcas otacky startera klesli tak, ze starter ledva pretocil motor. a raz mi kleslo napetie az natolko, ze sa vymazala pamet denneho meraca kilometrov. ale potom to zase islo chvilu dobre. aaach, zahada jak svina !
netreba hned zacat rozoberat vsetko hlava-nehlava, vymienat diely !! len pokojne, zobrat merak do ruky a merat, hladat.
rozobral som na pravej strane riaditok kryt tlacitka startera, lebo po tlacitko bolo napetie v poriadku. za nim klesalo. hmm, zeby nejaky prechodovy odpor ? ked som spinac rozobral, bol zasrany od vazeliny (z vyroby) a oterov. pre istotu som este rozobral a skontroloval a prestrekol Kontoxom privodne kable na starter a rele startera. ale tam bolo vsetko v poriadku. nastastie.
vtaci japonski ! tiez tam mohli dat jedno rele navyse a bolo by to na paradu. ale oni usetrili tlacitko zapinania svetiel, navyse sa zapinaju "automaticky". to neustale znizovanie nakladov sa niekde musi prejavit. grrrrr...
 

           

    

           

       

 

2015, marec

Daval som dole vyfuk a zabudol som ako treba nasadit tesnenie oznacene sipkou, vdaka kamaratom som zistil, ze na prvom obrazku je to spravne orientovane. Na druhom obrazku je to nespravne.

2019, august

zacala mi presmykovat spojka, ked som prudko pridal plyn na stvorke, tak Hondica nezrychlovala. Dal som dolu kryt a chcel som skontrolovat pruziny, lamely. Samozrejme, ze posledny srob, co drzi spojkove pruziny sa ulomil :

 

Tu je rozdiel medzi novou a starou pritlacnou pruzinou, nova ma mat dlzku 43,9 mm :

 

Tu je cislo original nahradneho dielu pre pruziny 22401-MEG-000  :

 

Lamely a plechy boli OK :

 

Aha, nove pruziny :

 

Nezabudni pouzivat momentovy kluc, manual mas tu : http://www.shadow750c.weblahko.sk/MANUAL.html :